سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ناقوس سبز

خیابون ها همه شلوغند و مردم درگیر خرید عیدشونند و من تو این فکرم که چرا این خریدها تمومی نداره؟! تو مغازه آجیل و شیرینی و لباس فروشی ها همه پر از مردمی هستند که دارن میرن به استقبال عید نوروز! دوباره یه سال دیگه میخواد بیاد... مردم تا میبینن سال استعفای خودشو میذاره رو میز روزگار سریع دست به کار میشن و میریزن تو خیابون ها ! همه خوش حالند! یه سال نو داره میاد! یه سال پر از شادی! بهانه ای برای کنار گذاشتن کدورت ها و شروع دید و بازدیدها! یه سال پر از سریال های نسبتا قشنگ که بچه ها بعد از دیدن اون ها به مامان باباشون شب به خیر میگن! شده یه جور لالایی برای خواب بچه ها!!! بعدشم مردان آهنین که مردم رو تا پاسی از شب بیدار نگه میداره! من نمیدونم که حالا مثلا اگه آقای "محمدی" جایزه بگیره چیش به مردم وفادار به برنامه پر بیننده«مردان آهنبن» میرسه؟!

همه دارن سفره هفت سین میچینند، مردم ایران هنوز فرهنگ قدیمی خودشونو زیر پا نذاشتن و هنوز که هنوزه بعد از چندین وچند سال سفره هفت سین میچینن، چون:

کلام الله مجید نسونه ایمان و اعتقاد به یکتا پرستیه و شمعدون نشونه فروغ بی پایانه و از قدیم میگن که هر جا نور باشه اهریمن نیست و تخم مرغ رنگین نمادنطفه و نژاد در روز تولد آدمیان و رنگ آمیزی پوست آن گویای طاق کیهان . آسمان الوانه و آینه نمادی از شکل دیدار انسانیهو درضمن آینه زیر تخم مرغ در زمان تحویل سال در گردش کره زمین به جنبش در خواهد آمد. سنجد هم نمادی از عشق و دلباختگیه و سمنو سمبل نیرومندی و نمادی از باروری و رویش گیاهانه و تنگ ماهی سمبل آخرین ماه ساله و نمادی از آناهیتا فرشته آب و باروریست سیب نمادی از زایش و میوه باغ بهشت است و سکه نمادی از برکت و سرشادی و افزایش روزیه و سبزه نمادی از شادابی و آرامش و سپاسگزاریه و سیر نمادی از سلامت و قوت است و انار نماد باروری و برکته و در آخر نارنج نمادی از گردی زمینه... همه و همه این ها سر سفره ما ایرانی هاست تا سال نو رو به خوبی شروع کنیم و به خوبی نیز یه پایان برسونیم و بهانه ای برای جمع شدن افراد خانواده هنگام تحویل سال نو!

من برای همه شما عزیزان سالی نیکو سرشار از سلامتی و شادابی آرزو میکنم. انشاالله اسکناس های پنج هزاری از لای قرآن های فامیل به سوی شما سرریز شود!!! و عیدی هاتونو تا روز سیزده نشمرین که مبادا کم بشن! ( یکی از خرافات مربوط به عیدی!)

سال نوی خیلی خیلی خوبی رو برای همه شما عزیزان آرزومندم! سال نو مبارک!

                                                                                                           «مهسا»

هیچ یادت هست که زمین را عطشی وحشی سوخت؟

برگ ها پژمردند، تشنگی با جگر خاک چه کرد؟

هیچ یادت هست توی تاریکی شب های بلند

سیلی سرما با تاک چه کرد؟

با سر و سینه گلهای شپید، نیمه شب باد غضبناک چه کرد؟

هیچ یادت هست؟

حالی معجزه باران را باور کن

و سخاوت را در چشم چمنزار ببین

و محبت را در روح نسیم

که در این کوچه تنگ، با همین دست تهی

روز میلاد اقاقیها را جشن میگیرد

خاک جان یافته است، تو چرا سنگ شده ای؟!

تو چرا این همه دلتنگ شدی؟!

باز کن پنجره را و بهاران را باور کن

پس مبادا نوروز و بهار رسد و دل و فکرتان زمستانی باشد. اگر چنین باشد نه هیچ کس را که خودتان را به انجماد کشیده اید.
نوشته شده در پنج شنبه 88/12/27ساعت 6:26 عصر توسط بی گناه... نظرات () |

   1   2   3   4   5   >>   >
Design By : Night Melody